Det kan være noget af et virvar at slæbe sit hoved igennem, når der brainstormes nye måder at synliggøre sin virksomhed og produkter på. Der er udbredt mening om, at alt markedsføring er flyttet væk fra den fysiske verden og over i den digitale. Og det er rigtigt at meget af markedsføringen foregår gennem digitale medier, men det er langt fra alle. I det hele taget er det sjældent særligt konstruktivt at generalisere på den måde; det eneste man får ud af det er en kasse. Og hvis der er noget, der opleves som kedeligt og uinspirerende på ens omverden, så er det kasser. Hold altså for gud skyld dig og din virksomhed ude af kasserne.
Prøv USB med logo
En god idé er at synliggøre sig på forskellige måder. En måde, som er rigtig effektiv, er med fysiske produkter, hvorpå man sørger for at ens logo fremgår. De ting, man vælger at profilere dig på, skal være ting som mennesker enten bruger ofte eller får en mindeværdig oplevelse på baggrund af. Det sidste kunne være en kage, hvor ens logo fremgår i glasuren eller som et kunstevent på strøget, hvor man synliggøre sig gennem et kreativt show. En anden og lettilgængelig måde at synliggøre sig på, er som skrevet via fysiske objekter. Et sådant objekt, som kunne være helt ideelt, er et USB. Man bruger nemlig et USB hele tiden og vil derfor blive eksponeret for det logo, der fremgår på det pågældende USB, igen og igen. Det må siges at være effektivt. Måden at gribe det an på er at give dem væk på universiteter eller på konferencer. Det kan også gøre indtryk på forretningsmøder, hvor man giver deltagerne et USB med noget materiale på, frem for et printet eksemplar eller som en kedelig vedhæftning i en mail.
Have something to add? Share it in the comments.