Der er mange måder at fortælle hele verden om sin virksomheds eksistens og produkter. Derfor vil det være nemt, hvis man kunne stille sig op på en ølkasse og råbe til befolkningen med en megafon, og fortælle dem hvem man er, og hvad man kan gøre for målgruppen.
Den taktik ville nok også virke, hvis ikke det var fordi alle andre virksomheder også står på ølkasser og råber sit budskab ud til deres målgruppe. Nogle gange også uden at det er den samme målgruppe, som man selv har.
Derfor kan det være en god idé at gøre brug af noget mere diskret promoveringsmateriale. Det kunne for eksempel være kuglepenne med tryk. Her kan man selv vælge en kuglepen, som passer til ens virksomhedsprofil, og få trykt logo eller navn på. Måske sammen med et lille slogan.
Kuglepenne med tryk kan være et lille kraftfuldt promoveringsværktøj
En kuglepen er ikke noget speciel. Alle har dem, og de koster sjældent meget. Alligevel er de irriterende at mangle, når man sidder og skal bruge en. Derfor er der også mange, som vælger at holde fast i den, når først de har fundet en, og jo mere man bruger den, desto mere får man også kigget på, hvad der står på den.
Effekten går igen, hvis man nu låner kuglepennen ud til en, som også sidder og mangler en kuglepen. Dermed bliver budskabet og virksomhedsnavnet spredt.
Når man som virksomhed skal vælge en kuglepen, som man skal have trykt sit logo på, så kan man med fordel vælge en kuglepen, som skiller sig ud eller også passer godt til ens virksomhedsprofil og visuelle udtryk. Det giver god mening at vælge en blå kuglepen, der skriver med blå skrift, hvis man for eksempel har et blåt logo. Samtidig kan det være en mulighed at få lavet en kuglepen af genbrugspap og genbrugsplast, hvis man har en virksomhed med en bæredygtig profil.
Have something to add? Share it in the comments.